Pop-ups op je PrestaShop webshop
Pop-ups hebben vaak een slechte reputatie. Je kent het wel die ‘’vervelende’’ pop-ups die je op je scherm te zien krijgt tijdens het zoeken van een product op een webshop. Met een fikse korting op de hele catalogus of als nieuwe klant. Irritant? Of loont het om pop-ups in te zetten voor je webshop?
Als pop-ups slecht worden ingezet kunnen ze de gebruikerservaring van je webshop schaden en een spamachtig uiterlijk geven. Maar als ze goed worden ingezet kunnen ze een van de meest effectieve tactieken zijn om meer omzet en verkopen te genereren. Het blijkt dat een pop-up wel degelijk effectief is en conversieverhogend werkt.
Volgens onderzoek kan het conversiepercentage van pop-ups gemiddeld oplopen tot 3,3% en maximaal 9,6% voor de best presterende pop-up. Als je wilt groeien en interesse probeert te wekken met je webshop aan je klanten kan pop-upmarketing een haalbare tactiek zijn voor meer omzet en verkopen.
Er zijn veel manieren om te profiteren van pop-upmarketing om nieuwe leads te genereren. Hier zijn enkele pop-upmarketingideeën om te overwegen:
Meest verkochte producten pop-ups
Wanneer nieuwe bezoekers je webshop bezoeken kan een pop-up fungeren om uitgelichte producten vrijwel direct onder de aandacht brengen. Het vergroot de kans dat je klanten reageren op de call-to-action pop-up en dit sneller leidt tot een verkoop van een van deze producten.
Exclusieve aanbiedingen pop-ups
Exclusieve aanbiedingen helpen de betrokkenheid te vergroten en nieuwe leads te genereren door je te onderscheiden van de concurrentie en loyaliteit bij klanten aan te moedigen met een mooie korting. Een pop-upadvertentie met korting kan een effectieve manier zijn om de aandacht te vestigen op de producten die je verkoopt met korting.
Tijdelijke aanbiedingen pop-ups
Tijdelijke aanbiedingen helpen nieuwe bezoekers en terugkerende klanten een gevoel van urgentie te geven. Een tijdelijke aanbieding biedt waardevolle inhoud of promoties binnen een beperkt tijdsbestek. Wanneer een klant maar een paar uur of dagen de tijd heeft om op een aanbieding te reageren, is de kans groter dat hij op de pop-up klikt en profiteert van de aanbieding.
Tot slot
Er zijn veel advertentiemethoden waarmee je kunt adverteren voor je webshop. Pop-upadvertenties zijn een bekende, moderne vorm van adverteren met het voordeel dat bij elk bezoek je de aandacht van je klanten kunt trekken. Klanten zien direct je advertenties en de boodschap die je wilt overbrengen. Soms zijn pop-upadvertenties echter niet alleen ineffectief, maar veroorzaken ze ook ergernis bij gebruikers. Houd daar dus rekening mee.
Bekijk in de PrestaShop addon store het aanbod PrestaShop Pop-up marketing modules.